Žeriavy Beneš zdvíhajú za vás!



Jaroslav Beneš - žeriavy, s.r.o.
Nemčianska cesta 3
974 01 Banská Bystrica
tel: 0905 800 438
fax: 048 414 5596
e-mail: info@zeriavy.sk
974 01 Banská Bystrica
tel: 0905 800 438
fax: 048 414 5596
e-mail: info@zeriavy.sk
Kvalitu našich produktov oceňujú naši spokojní zákazníci
VVE, s.r.o. Dubnica
Inteligentný systém riadenia účinkov od žeriavov
Tento projekt vznikol na základe žiadosti zákazníka nájsť riešenie ako účinne znížiť účinky zaťaženia od žeriavov do nosného systému budovy vzhľadom na zložité základové pomery staveniska.
Technické riešenie daného problému pomocou inteligentného systému riadenia (ISR) účinkov od žeriavov významne znížilo vertikálne zaťaženie a priaznivejšie rozložilo horizontálne zaťaženie od žeriavov. Pre názornosť, výsledná návrhová hodnota vertikálneho zaťaženie stĺpu haly v strednej vetve klesla z pôvodne uvažovaných takmer 8 000kN na menej ako 2000kN.
Technické predpoklady riešenia pomocou ISR:
- každý žeriav v reálnom čase zaznamenáva aktuálne zaťaženia na obidvoch svojich mačkách
- každý žeriav v reálnom čase meria aktuálnu pozíciu obidvoch svojich mačiek od strednej (krajnej) vetvy dráhy
- každý žeriav v reálnom čase zisťuje (meria) svoji pozíciu voči ostatným žeriavom
- každý žeriav komunikuje (vymieňa si údaje) s ostatnými žeriavmi cez dva nezávislé kanále pomocou WIFI zariadenia
- každý žeriav je vybavený dvoma nezávislými PLC zariadeniami, z ktorých je jeden hlavný (master) a jeden kontrolný (v prípade poruchy hlavného PLC preberá jeho úlohy)
Na každom žeriave beží program ktorý v reálnom čase vyhodnocuje podľa zadaného algoritmu (v prílohe) dáta zo všetkých štyroch žeriavov a vykonáva akcie nielen na žeriave na ktorom program beží ale aj na ostatných zainteresovaných žeriavov. Vykonať je možné nasledujúce akcie:
- žiadna akcia ( ak zaťaženie alebo vzdialenosť nedosahuje nastavené hodnoty)
- prepnutie určitého pohonu do minimálnej rýchlosti v smere v ktorom nastáva zvyšovanie zaťaženia
- všetky pohyby na minimum (prednastavený percentuálny podiel maximálnej hodnota je dosiahnutý )
- všetky pohyby stop (maximálna nastavená hodnota bola dosiahnutá)
Maximálne zaťaženie určitého stĺpu haly v strednej vetve bolo určené podľa nasledujúcich požiadaviek a predpokladov:
- 180t žeriav zaťažený na svoju nominálnu nosnosť (125t+55t) môže pracovať s výslednicou bremena ca ± 1m od pomysleného stredu rozpätia tohto žeriavu. Ak výslednica bremena prekročí tieto hranice, nosnosť žeriavu sa lineárne znižuje v závislosti od jej vzdialenosti od osi dráhy
- 175t žeriav môže v susednej lodi prejsť okolo plne zaťaženého 180t žeriavu za podmienky, že obidve jeho mačky (125t a 50t) sú nezaťažené a vzdialené v najviac možnej polohe od strednej vetvy dráhy
- 90t a 85t žeriav nesmú zaťažovať predmetný stĺp
Každý žeriav kontroluje a vyhodnocuje zaťaženie do budovy nezávisle od ostatných žeriavov, ale používa dáta zaznamenané (namerané) týmito žeriavmi. Každý žeriav zdiela svoje údaje s ostatnými žeriavmi a to aj v prípade, že je žeriav vo vypnutom stave.
Dva väčšie žeriavy (180t a 175t) obmedzujú svoju nosnosť nie len od vzdialenosti k ďalším žeriavom ale aj v závislosti na ich vlastnom zaťažení a pozícii tohto zaťaženia. Tieto žeriavy majú schopnosť preťažiť žeriavovú dráhu (nosný systém budovy) samé o sebe, na rozdiel od menších žeriavov, ktoré samostatne stojace, zaťažené na svoju nominálnu nosnosť nevyvinú hodnoty zaťaženie dostatočne veľké na preťaženie žeriavovej dráhy alebo budovy.
Technické riešenie daného problému pomocou inteligentného systému riadenia (ISR) účinkov od žeriavov významne znížilo vertikálne zaťaženie a priaznivejšie rozložilo horizontálne zaťaženie od žeriavov. Pre názornosť, výsledná návrhová hodnota vertikálneho zaťaženie stĺpu haly v strednej vetve klesla z pôvodne uvažovaných takmer 8 000kN na menej ako 2000kN.
Technické predpoklady riešenia pomocou ISR:
- každý žeriav v reálnom čase zaznamenáva aktuálne zaťaženia na obidvoch svojich mačkách
- každý žeriav v reálnom čase meria aktuálnu pozíciu obidvoch svojich mačiek od strednej (krajnej) vetvy dráhy
- každý žeriav v reálnom čase zisťuje (meria) svoji pozíciu voči ostatným žeriavom
- každý žeriav komunikuje (vymieňa si údaje) s ostatnými žeriavmi cez dva nezávislé kanále pomocou WIFI zariadenia
- každý žeriav je vybavený dvoma nezávislými PLC zariadeniami, z ktorých je jeden hlavný (master) a jeden kontrolný (v prípade poruchy hlavného PLC preberá jeho úlohy)
Na každom žeriave beží program ktorý v reálnom čase vyhodnocuje podľa zadaného algoritmu (v prílohe) dáta zo všetkých štyroch žeriavov a vykonáva akcie nielen na žeriave na ktorom program beží ale aj na ostatných zainteresovaných žeriavov. Vykonať je možné nasledujúce akcie:
- žiadna akcia ( ak zaťaženie alebo vzdialenosť nedosahuje nastavené hodnoty)
- prepnutie určitého pohonu do minimálnej rýchlosti v smere v ktorom nastáva zvyšovanie zaťaženia
- všetky pohyby na minimum (prednastavený percentuálny podiel maximálnej hodnota je dosiahnutý )
- všetky pohyby stop (maximálna nastavená hodnota bola dosiahnutá)
Maximálne zaťaženie určitého stĺpu haly v strednej vetve bolo určené podľa nasledujúcich požiadaviek a predpokladov:
- 180t žeriav zaťažený na svoju nominálnu nosnosť (125t+55t) môže pracovať s výslednicou bremena ca ± 1m od pomysleného stredu rozpätia tohto žeriavu. Ak výslednica bremena prekročí tieto hranice, nosnosť žeriavu sa lineárne znižuje v závislosti od jej vzdialenosti od osi dráhy
- 175t žeriav môže v susednej lodi prejsť okolo plne zaťaženého 180t žeriavu za podmienky, že obidve jeho mačky (125t a 50t) sú nezaťažené a vzdialené v najviac možnej polohe od strednej vetvy dráhy
- 90t a 85t žeriav nesmú zaťažovať predmetný stĺp
Každý žeriav kontroluje a vyhodnocuje zaťaženie do budovy nezávisle od ostatných žeriavov, ale používa dáta zaznamenané (namerané) týmito žeriavmi. Každý žeriav zdiela svoje údaje s ostatnými žeriavmi a to aj v prípade, že je žeriav vo vypnutom stave.
Dva väčšie žeriavy (180t a 175t) obmedzujú svoju nosnosť nie len od vzdialenosti k ďalším žeriavom ale aj v závislosti na ich vlastnom zaťažení a pozícii tohto zaťaženia. Tieto žeriavy majú schopnosť preťažiť žeriavovú dráhu (nosný systém budovy) samé o sebe, na rozdiel od menších žeriavov, ktoré samostatne stojace, zaťažené na svoju nominálnu nosnosť nevyvinú hodnoty zaťaženie dostatočne veľké na preťaženie žeriavovej dráhy alebo budovy.
Galéria / Gallery